Jak zacząć przygodę z wyścigami samochodowymi?

Prawie każdy mały chłopiec marzy o posiadaniu szybkiego samochodu i startach w wyścigach. W dorosłości niestety nie każdemu jest dane zaznać tej przyjemności. Okazuje się jednak, że sporą część zwyczajnych samochodów osobowych można przystosować do startowania w amatorskich wyścigach. I co najważniejsze, można to zrobić niezbyt dużym kosztem i nakładem sił.

Wybieramy samochód

Na początek musimy wybrać odpowiednie auto, które będzie można łatwo przystosować do ścigania się na torze. Jeżeli nie mamy jeszcze prawa jazdy z uwagi na młody wiek, lub po prostu dlatego że go nie zdaliśmy, to nic nie szkodzi. Na zamkniętych torach istnieje możliwość, by za kółkiem siadali nawet 16-latkowie, którzy z uwagi na wymogi prawne nie mogą posiadać uprawnień do kierowania, o czym więcej można przeczytać na https://mototeams.pl/.

Jeżeli jesteśmy starsi i przed nami perspektywa kursu i zdawania egzaminu, warto zapoznać się z praktycznymi poradami na stronie https://startmoto.pl/. Wracając jednak do wyboru auta, to powinno ono przede wszystkim posiadać odpowiednio mocny silnik. Na początek wystarczy 100-150 koni mechanicznych, zanim oswoimy się z szybszą jazdą. Chcąc dodatkowo jeździć w poślizgach kontrolowanych, czyli tzw. drifcie, warto postarać się o auto z tylnym napędem.

Przystosowanie do ścigania

Gdy mamy już odpowiednie auto, nie pozostaje nam nic innego jak przystosować je do ścigania się. W tym celu powinno się przede wszystkim możliwie jak najbardziej zmniejszyć masę pojazdu. Osiąga się to poprzez usunięcie wygłuszeń, tapicerki, tylnych siedzeń, koła zapasowego z bagażnika. Jeśli jednak chcemy, by samochód nadawał się zarówno do ścigania jak i podróżowania, możemy ten etap pominąć. Przy okazji, praktycznie informacje co do podróży samochodowych znajdziemy tutaj: https://beautyride.pl/. Nie można zapomnieć, by do auta założyć odpowiednie koła i opony. Najlepiej sprawdzają się felgi stalowe i szerokie, niemal pozbawione bieżnika ogumienie. Warto również nieco polepszyć pracę silnika. Nie musi to polegać na trudnym i drogim tuningu, wystarczy założyć stożkowy filtr powietrza, by auto od razu inaczej reagowało na pedał gazu.

Czasami bardziej niż samochody, lub też równie bardzo, kręcą nas motocykle. Jeżeli tak, warto rozwijać się również w tym kierunku. Wyścigi jednośladów organizowane są w wielu miejscach w Polsce. Na https://onetrace.pl/ znajdziemy najważniejsze informacji na temat świata motocykli, które z pewnością nam się przydadzą.

Dodaj komentarz